ČASTÉ OTÁZKY

1. Ako zistím, aký typ čipu potrebujem?

Ak používate čip iButton (kovový „gombík" na konci), jeho identifikácia je jednoduchá. Zložitejšie môže byť odlíšiť NFC od RFID, no aj to hravo vyriešime. Čip si objednáte a náš technik ho na mieste spoľahlivo identifikuje a pripraví presne taký, aký potrebujete.

2. Akým spôsobom mi čip doručíte?

Čip vám doručíme osobne alebo poštou (kuriérom). Pokiaľ ste z Banskej Bystrice alebo zo Zvolena, náš technik si s vami telefonicky dohodne presný čas a miesto odovzdania. Pokiaľ ste z iného mesta, čip vám odošleme kuriérom. V prípade, že sa individuálne telefonicky dohodneme na inom spôsobe, radi vám vyjdeme v ústrety.

3. Akým spôsobom vyrábate nové kópie vchodových čipov?

Možnosti sú tieto:

  • Klonovanie z existujúceho čipu – vo väčšine prípadov zákazník už jeden čip vlastní a práve z neho vyrobíme kópiu.
  • Podľa kódu na čipe – ak klient čip nemá, je možné použiť kód, ktorý je vygravírovaný na čipe iného obyvateľa (napr. suseda).
  • Priamo pri vchode – technik môže prísť k vchodu, vyžiadať si čip od niektorého obyvateľa a na mieste vytvoriť kópiu.

Všetky tieto postupy sú vždy späté s konkrétnym vchodom a jeho obyvateľmi. To znamená, že nie je možné, aby si niekto len tak zatelefonoval, nahlásil adresu a my by sme mu poslali čip bez kontroly. Týmto spôsobom chránime vlastníkov aj obyvateľov bytových domov a zabezpečujeme, že sa čipy dostanú iba k oprávneným osobám.

4. V ktorých mestách ponúkate svoje služby?

Momentálne pôsobíme na celom Slovensku.

5. Môžu sa elektronické čipy kopírovať?

Áno. Rovnako ako si môžete dať rozmnožiť kovové kľúče, neexistuje žiadne osobitné pravidlo pre elektronické kľúče. V prípade kovových kľúčov sa výrobcovia pokúšajú kopírovanie obmedzovať pomocou patentov a nedostupnosti konkrétnych kľúčových planžiet. Podobne je to pri elektronických systémoch, kde niektorí výrobcovia používajú sofistikovanejšie bezpečnostné opatrenia.

6. Čo ak by čip predsa len z nejakého dôvodu nefungoval?

V takom prípade by sme vám vrátili zaplatené peniaze. Ponúkame servis, ktorý je pre nás veľmi dôležitý. To sa však stáva skutočne len vo výnimočných prípadoch.

7. Nebojíte sa, že zákazník čip zneužije?

Predpokladáme, že elektronický čip ste nadobudli legálnou cestou a je teda vo vašom vlastníctve. Tým pádom máte oprávnenie ho používať bez ohľadu na to, v koľkých ďalších vyhotoveniach ho máte.

8. Môžem vám zveriť dáta zo svojho kľúča?

Samozrejme. Údaje z vášho čipu považujeme za dôverné a nakladáme s nimi tak, aby ich nikto nemohol použiť ani zneužiť. Navyše, tým, že na zasielanie používame Packetu, nepotrebujeme poznať vašu adresu bydliska ani vaše skutočné meno.

9. Môžem prísť k vám do kamennej predajne?

Áno, môžete prísť a dať si vyhotoviť čip priamo u nás. Naša adresa je Medený Hámor 15, Banská Bystrica, 5. poschodie.

10. Musím vám odoslať môj čip?

Ak váš čip obsahuje vygravírovaný kód (zvyčajne 8-10 miestny), nemusíte posielať vzorku čipu. Stačí tento kód zadať pri objednávke produktu na našej stránke, a na základe tohto ID vám vyrobíme objednané čipy. iButton čipy (čipy s kovovým krúžkom na konci) je možné vyrobiť len na mieste alebo je potrebné poslať čip poštou.